Vaikystėje žaidimų aikštelėje per kelias minutes užmegzdavome gyvybės ir mirties draugystes, tačiau suaugus tai padaryti šiek tiek sunkiau. Nuolat vaikščioti su naujais žmonėmis ir bandyti rasti būdą pradėti pokalbį yra beveik košmaras, ypač intravertams. Nors be to neapsieisite, turime daug praktinių patarimų, kurie padės jums tai padaryti. Anksčiau ar vėliau sutiksite žmogų, su kuriuo tikrai susikalbėsite.

Per draugystę į stiprią sveikatą

Pirmiausia reikia šiek tiek motyvacijos? Remiantis duomenimis, draugystė turi įtakos mūsų fizinei sveikatai ir ilgaamžiškumui. Mokslininkai ją sieja su mažesniu širdies spaudimu, uždegimu ar diabetu. Draugystė netgi yra pagrindinis veiksnys, padedantis jaustis laimingam, teigia ilgalaikis Harvardo tyrimas. Šeima yra nepaprastai svarbi, tačiau nėra gerai susitelkti tik į ją.

Visiškai normalu, kad sulaukus 25 metų draugystė nutrūksta. Mes sukuriame šeimas, darome karjerą ir turime vis mažiau laisvo laiko. Tai visai nereiškia, kad esi „keistas“, ir tikrai nereikia savęs skriausti. Suaugusieji turi vidutiniškai 3-5 artimus draugus. Introvertai gali turėti mažiau. Jei dėl to jaučiatės gerai, nieko blogo. Tačiau jei jaučiatės vieniši, laikas pereiti prie naujų draugysčių. Parodysime, kaip tai padaryti.

přátelé

7 praktiniai patarimai, kur rasti draugų

Ar jaučiate, kad vis susitinkate su tais pačiais žmonėmis? Pabandykite apsilankyti šiose vietose:

  • Darbe – tikrai, jūs visą laiką einate į darbą. Bet ar pažįstate žmones už savo artimiausios komandos ribų? Gali būti, kad viršuje sėdi daug žmonių. Pasilinksminkite darbo renginiuose ar net virtuvėje su žmonėmis, kurių dar nepažįstate.
  • Kursuose ir seminaruose – patobulinkite anglų kalbos žinias, užsirašykite į šokių, tapybos, maisto gaminimo pamokas. Tikrai rasite ką nors, ką norėtumėte patobulinti. Ypač ilgesniuose kursuose turėsite galimybę iš tikrųjų pažinti vienas kitą.
  • Savanoriaudami – yra tiek daug galimybių! Galite dirbti su vaikais, rūpintis apleistais gyvūnais arba padėti gamtoje. Taip pat galite pasiūlyti pagalbą savo srities organizacijai. Akimirksniu tapsite komandos dalimi.
  • Grupinis sportas ir rekreacinė veikla – „Facebook“ grupėse tikrai rasite grupę žmonių, kurie kartu žaidžia tinklinį, savaitgaliais žygiuoja į kalnus arba treniruojasi lauko treniruoklių salėje. Yra daugybė žmonių, ieškančių sporto partnerio.
  • Darbo ryšių palaikymas – ieškokite įdomaus darbo renginio arba užsiregistruokite į grupinę mentorystę.
  • Įsigykite šunį arba katę – tik jei tikrai norite. Treniruočių ir parodų metu sutiksite daug įdomių žmonių.
  • O gal atnaujinti senas draugystes? – Galbūt mokykloje turėjote puikų draugą, bet baigus mokyklą ar universitetą atsirado naujų pareigų ir jūsų keliai pamažu išsiskyrė. Jei tave domina draugystė, pabandyk jam parašyti ir pakviesti išgerti kavos. Tai nieko nekainuoja.

Tiesiog būkite tarp žmonių ir būkite kantrūs.

Neprivalote iš karto įsileisti į savo gyvenimą kiekvieno, su kuriuo susipažįstate. Tačiau kuo daugiau žmonių sutiksite, tuo didesnė tikimybė, kad su kuo nors iš tikrųjų susidraugausite. Be to, galite sutikti žmonių visiškai netikėtose situacijose. Todėl nebijokite sakyti „taip“ net ir į kvietimus, kurie nesukelia džiaugsmo. Niekada nežinai, su kuo susidursi.

Nepamirškite, kad gilesnei draugystei užmegzti reikia laiko. Mokslininkai paskaičiavo, kad draugystei užmegzti reikia maždaug 164 valandų kartu praleisto laiko.

Hiking.jpg

Kaip geriau paveikti žmones, kad jie norėtų su jumis bendrauti?

Jau žinote, kur eiti susipažinti su naujais žmonėmis. Bet galbūt jaučiate, kad niekas nenori su jumis bendrauti. Nes kartais nesąmoningai siunčiame signalus, dėl kurių atrodome nepasiekiami. Pirmasis įspūdis yra svarbus.

Reikia ne keistis, o laikytis kelių psichologinių patarimų, kad žmonės jūsų kompanijoje jaustųsi patogiai.

  • Pirmiausia svarbu šypsotis. Banalus dalykas, bet dažnai tai pamirštame ir nesąmoningai raukomės.
  • Nekryžiuokite rankų, o rodykite delnus. Ypač kalbėdami. Atrodysite atviri ir nuoširdūs.
  • Kalbėdami su žmogumi žiūrėkite jam tiesiai į akis. Galite net šiek tiek pasilenkti į priekį, kad parodytumėte, jog tikrai klausotės.

meeting_2.png

Neverbaliniam bendravimui užteks. Dabar panagrinėkime, kaip užmegzti pokalbį, kad jis tęstųsi ilgiau nei keletą sakinių:

  • Pradėti iš karto nuo prisistatymo ar privalomo „Kaip sekasi?“ nėra pati geriausia pradžia. Pabandykite tai daryti atsitiktinai, kalbėdami apie temą. Pavyzdžiui, „Ar supratote užduotį? Aš kažkaip jos nepastebėjau“. Tada galite pasakyti komplimentą ir, pavyzdžiui, pasakyti, kad jis turi gražius sportbačius, ir paklausti, iš kur juos gavo. Tik keli gražūs sakiniai ir pradėsite mėgautis.
  • Užduokite atvirus klausimus, kad nereikėtų atsakyti vien tik „taip“ arba „ne“.
  • Stenkitės įsiminti vardus ir dažnai juos vartokite pokalbiuose. Psichologiniu požiūriu mums patinka girdėti savo vardą. Kita vertus, jei kas nors jį pamiršta arba iškraipo, iškart mažiau jį mėgstame.
  • Suteikite kitam asmeniui erdvės kalbėti ir nesikiškite į pokalbį. Nuoširdžiai domėkitės ir klausykitės.
  • Iš pat pradžių nesidalykite pernelyg asmeniškais dalykais. Skyrybų detalės, kova su tėvais ar bet kokie intymūs santykiai nėra tinkami dalykai, apie kuriuos reikėtų kalbėti pirmojo ar antrojo pokalbio metu.
  • Nesistenkite būti tobuli, bet parodykite savo trūkumus ir pažeidžiamumą. Mums natūraliai nepatinka žmonės, kurie yra tobuli ir neturi matomų trūkumų. Tiesiog mums labai sunku rasti priėjimą prie jų.

Dar daugiau tokių patarimų rasite įdomioje knygoje Kaip susirasti draugų ir daryti įtaką žmonėms, kuri jau kelis dešimtmečius yra bestseleris.

Atėjo laikas paprašyti jo/jos išeiti iš abipusio burbulo

Jau dabar matote vieni kitus renginiuose, pomėgių klubuose ar net kursuose. Bet kaip jį ar ją kur nors pakviesti, kad tai atrodytų natūraliai ir nesijaustumėte kvailai? Išbandykite tai:

  • „Norėčiau kavos. Žinau puikią kavinę netoliese. Ar ir tu norėtum nueiti?“
  • „Labai norėčiau pamatyti filmą XY, bet nė vienam iš mano draugų ši tema nelabai rūpi. Ar norėtum nueiti?“ (Geriausia, jei tai jūsų bendra tema.)
  • „Savaitgalį planavau eiti į skvošą, bet draugas susirgo ir negali eiti. Ar norėtum pažaisti?“ (Pasirinkite porą sporto šakų, kurias žinote, kad jie žaidžia.)
  • „Savaitgalį vesiuosi Tomą į atrakcionų parką, gal norėtum eiti su mumis? Berniukai galėtų pažaisti.“ (Mamoms su mažais vaikais.)

Jei esate intravertas, tai sudėtinga užduotis. Visiškai suprantame. Tačiau jei trokštate susirasti naujų draugų, turite susipažinti su naujais žmonėmis, o kartais net pradėti kalbėtis pirmieji.

non verbal_2.png

Gali atrodyti, kad tai tikrai ne jums, ir nors jaučiatės vienišas, šalia žmonių jaučiate nerimą. Ar purtote galvą? Tuomet pagalvokite apie terapiją su specialistu.  Socialinis nerimas yra tema, kurią sunku spręsti savarankiškai. Kiekvienas gali susirasti draugų. Jūs taip pat galite.

„Hedepy“ siūlo terapiją internetu, patogiai iš namų. Jums tereikia užpildyti testą, remdamiesi juo rekomenduosime tris tinkamiausius terapeutus. Jums nereikia būti vienam.

Galvojate apie terapiją?

Tikrai verta pabandyti
Kad terapija būtų veiksminga, padėsime jums rasti geriausią terapeutą.
Atlikdami trumpą testą galime padėti surasti žmogų, kuris jus išklausys per 5 minutes
Mes kruopščiai renkamės savo terapeutus
Mes kruopščiai renkamės savo terapeutus
Prieš prisijungdami prie mūsų bendruomenės terapeutai praeina ilgą atrankos procesą, turi patvirtintą išsilavinimą ir mokymą
Padėsime jums rasti geriausią terapeutą
Padėsime jums rasti geriausią terapeutą
Atlikę trumpą testą parodysime jums tris tinkamiausius terapeutus pagal jūsų reikalavimus.
Terapiją papildysime vaizdo pamokomis
Terapiją papildysime vaizdo pamokomis
Prenumeratoriams siūlome 60 internetinių psichinės sveikatos vaizdo pamokų, kurias galite žiūrėti bet kuriuo metu
Pradėti testą
Hedepy
Prenumeruoti "Hedepy" naujienlaiškį
Patarimai, nuolaidos, naujienos
Užsiprenumeruodami sutinkate su mūsų asmens duomenų tvarkymo principais
Footer

VisaMastercardGoogle PayApple PayPayPalKlarna