Ir psichologiniai, ir fiziniai kankinimai skaudina. Ar patyrėte tai praeityje, ar vis dar patiriate patyčias ar skriaudą? Ar neradote paramos, ar bijote patikėti savo patirtį kam nors kitam? Tam ir yra psichoterapija. Kad pasiūlytų jums saugią vietą, kurioje galite kalbėti apie savo kančią.

Kas yra patyčios? Kaip atpažinti patyčias?

Patyčios - tai fizinis ar psichinis suvaržymas, sukeliantis kitam asmeniui kančias ir pastatantis jį į pavaldžią padėtį. Agresorius atsiranda iš galios pozicijos, o auka bijo galimo pasipriešinimo pasekmių. Su patyčiomis susiduriame mokyklos užklasinėje veikloje, darbe, šeimoje ir bet kokioje kitoje grupinėje aplinkoje. Apraiškos įvairios: nuo keiksmų ir tyčinių patyčių iki daiktų vagysčių ir net mušimo.

Kokios gali būti patyčių formos darbo vietoje?

Pavyzdžiui, darbo vietoje tiek kolegos (mobingas), tiek viršininkai (bossing) gali padaryti mūsų gyvenimą nemalonų. Patyčios gali turėti įvairių motyvų, pavyzdžiui, seksualinių, rasinių, karjeros ir pan. Kur kas mažiau kalbama apie pavaldinių patyčias iš viršininko (angl. staffing), kurios yra ne mažiau rimtos.

Kaip apsisaugoti nuo patyčių?

Bet kokio amžiaus ir bet kokios formos patyčios yra nepriimtinos, nes jos turi didelių pasekmių aukai. Todėl išmintinga kuo greičiau kam nors apie tai papasakoti, patikėti ir suplanuoti tolesnius veiksmus. Tikrai nėra išeitis bandyti tiesiog "išgyventi" patyčias. Didelę savo gyvenimo dalį praleidžiame kolektyvuose ir juose turėtume jaustis saugūs.

illustration image

Ką reiškia kibernetinės patyčios?

Plintant šiuolaikinėms technologijoms, pokalbiams ir socialiniams tinklams, atsiranda ir kibernetinių patyčių. Tai priešiški veiksmai internete, ypač psichologiniai, sukeliantys didžiules pasekmes aukai ir agresoriui.  Tai gali būti pokalbiai, skambučiai, nuotraukos, vaizdo įrašai ir pan. Elektroniniai išvedžiojimai lieka interneto gelmėse ir gali būti toliau platinami.

Kaip terapija gali padėti įveikti patyčias?

Psichoterapija gali būti tinkama nešališka pagalba, jei patyrėte arba šiuo metu patiriate patyčias. Ji gali padėti sušvelninti jos poveikį dabartiniam gyvenimui arba padėti nustatyti, kaip nuo jos apsisaugoti. Patyčios taip pat dažnai susijusios su baime dėl pasekmių, kurias gali sukelti "kažką pasakyti". Todėl internetinė terapija gali būti tinkama anoniminė aplinka, į kurią galite kreiptis.

Tikra kliento istorija ir kaip terapija jam padėjo:

“Tris kartus patyriau patyčias darbo vietoje. Nepasisekė?? Žvelgdamas atgal matau, kad iš terapijos daugiausia tikėjausi supratimo ir nuraminimo, kad tai ne mano kaltė. Trumpai tariant, abejonių dėl savęs turėjau per daug. Nieko nesakiau nei draugams, nei šeimai, man buvo gėda. Mano terapeutas buvo vienintelis žmogus, kuriam galėjau patikėti. Jis padėjo man ištverti nevilties jausmą ir, svarbiausia, konstruktyviai spręsti visą situaciją. Galiausiai išėjau iš darbo ir laikinai dirbau namuose. Bet dar svarbiau buvo išsivaduoti iš aukos vaidmens, kuriame gyvenau to nesuvokdama. Šiandien man patinka eiti į darbą. Ir tikiu, kad taip bus amžinai.”

Galvojate apie terapiją?

Tikrai verta pabandyti
Kad terapija būtų veiksminga, padėsime jums rasti geriausią terapeutą.
Atlikdami trumpą testą galime padėti surasti žmogų, kuris jus išklausys per 5 minutes
Mes kruopščiai renkamės savo terapeutus
Mes kruopščiai renkamės savo terapeutus
Prieš prisijungdami prie mūsų bendruomenės terapeutai praeina ilgą atrankos procesą, turi patvirtintą išsilavinimą ir mokymą
Padėsime jums rasti geriausią terapeutą
Padėsime jums rasti geriausią terapeutą
Atlikę trumpą testą parodysime jums tris tinkamiausius terapeutus pagal jūsų reikalavimus.
Terapiją papildysime vaizdo pamokomis
Terapiją papildysime vaizdo pamokomis
Prenumeratoriams siūlome 60 internetinių psichinės sveikatos vaizdo pamokų, kurias galite žiūrėti bet kuriuo metu
Pradėti testą
Hedepy
Prenumeruoti "Hedepy" naujienlaiškį
Patarimai, nuolaidos, naujienos
Užsiprenumeruodami sutinkate su mūsų asmens duomenų tvarkymo principais
Footer

VisaMastercardGoogle PayApple PayPayPalKlarna